Kalsongerna har landat!

4 augusti 2015 at 9:51 e m 1 kommentar

  

Här ser ni runt 66 av de 2266 kalsongerna som blev lyckligt skördade idag!

I oktober förra året inledde jag ett projekt inom Hjärta – troende socialdemokrater i Stockholm, för att lösa problemet att det aldrig finns kallingar för de till EU-migranter (varav många romer); andra hemlösa som fått möjlighet att duscha på Frälsningsarméns sociala center.

Och efter många turer med fabriken, allt från varumärkesintrång till fabriksägarens slyngel till son som behållit pengarna själv och tull och moms och fraktkostnader, ambassader, handelskammare, western union-process hit och dit så landade alltså kalsongerna igår kväll på Arlanda, och idag hämtade vi ut dem!

Tusen tack till alla i Hjärta som deltagit i projektet, alla ni som bidragit med pengar, Jocke som skjutsade till Arlanda idag, Mukhtar, Saadia mfl som gett råd om Pakistan, alla på Frälsningsarmén som är så fina och kämpar mot utsatthet och fattigdom varje jag, till Pakistans ambassad som löste problem när fabriken inte ville leverera. Jag är också otroligt tacksam för allt jag lärt mig om import, handelsrelationer och solidaritet i processen.

Och som en bonus tar Spririt cargo avstånd från sin personals dåliga anti-romska bemötande när vi hämtade ut paketen idag och dessutom är den anti-romska reklamen i tunnelbanan borta nu. Kan för en gångs skull somna utan den politiska depression som härjat mitt bröst de senaste 14 dagarna.

Guds frid till er alla!

Entry filed under: politik. Tags: .

Fel uppläxning på alla möjliga sätt, Juholt Jag är rädd nu, på riktigt

1 kommentar


Twitter

Kategorier


