Krig är fred, censur är yttrandefrihet

20 februari 2015 at 10:47 f m 2 kommentarer

IMG_0483GRUNDLAGSBROTT skrek högermannen på twitter när han såg den här bilden från Sara Fransson i Växjö
– Idag har jag gjort en stor gärning! Jag har främjat yttrandefriheten, sa högermannen.
– Jaha, men vad kul! Svarade jag, hur då?
– Jo, förstår du. Jag har argumenterat för att förbjuda konst som fascisterna inte gillar.
– Oj då, yttrandefrihet brukar ju annars vara att få lov att provocera.
– Men jag har slagit ett slag för icke-våld också!
– Men äntligen! Vad blev det? Att lägga ner militären och satsa på förebyggande metoder istället? Att stoppa Saudi-vapenaffären? Eller nåt mer lokalt – att ge moskéer skydd mot attentat kanske?
– Nä, men vad pratar du om. Jag har förstås läxat upp en kvinna som fått sin familj dödad i koncentrationsläger för att hon protesterade mot ideologin som låg bakom.

Ok att ni har vidriga åsikter och helt saknar konsekvensanalys av det ni driver, men sluta att se er själva som hjältar när ni väljer stoppandet av en staty i Växjö som veckans stora engagemang. Jag orkar inte.

PS kolla etc.

Entry filed under: politik. Tags: .

Vad handlade det här om då, Jens Orback? Champagne på kontoret idag!

2 kommentarer

  • 1. Gracchus Babeuf  |  22 februari 2015 kl. 10:40 f m

    Bråda dagar för islamofiler? Är det en ryggmärgsreflex att skydda moskéer när judar utsätts för terrorattentat i synagogor? Väskupproret: En skenmanöver för att rikta uppmärksamheten mot annat än islamistiska massmördare? Var det nazister som mejade ner en hel tidningsredaktion i Paris eller mördade judar i Paris och Köpenhamn?

    • 2. Anna Ardin  |  22 februari 2015 kl. 11:45 f m

      Du vet att Danuta Danielsson var judinna? Du vet att nazismen inte bara hatar muslimer, utan de flesta minoriteter? Trots att nazismen i sig är grov hets mot folkgrupp så är det tydligen yttrandefrihet att försvara den, så gör det för all del. Men sluta för fan att lura dig själv att tro att du försvarar judar, för då måste jag kräkas på dig. Du har en hang-up på muslimer, och det är viktigt att moskéer fortsätter att ha svagare rätt till skydd (för Breivik fanns ju inte enligt dig, eller?), men sluta tro att du gör något fint för några medmänniskor när du hävdar det.

      Hur kan ni få allt till muslimernas fel? Hur kan man vara så extremt enögd? Och hela samhället är smittat av denna selektiva ögonsjukdom. Vad ska detta sluta? Jag känner mig rädd.


Twitter

Kategorier


