En invandrare kom hit och fick egna lagar

9 juni 2013 at 9:43 f m

Image

De nationella rasar ”ytterligare en svenska bortgift av pappa med en invandrare”. Eller?

Det finns de som påstår att ”invandrare kommer hit och vill ha egna lagar”, lagar som säger att pappa ska bestämma vem de får gifta sig med och som förbjuder folk att byta religion.

Faktum är att det faktiskt finns en sån familj, som ibland dessutom försöker hävda att de har immunitet mot att följa samma lagar som vi andra (och där pappan faktiskt står över lagen på riktigt!).

Jag undrar om de vet det? För om de vetat (och dessutom fått höra att två av de tre senaste äktenskapen inom den här familjen skett med direktimporterade invandrare) så hade väl ändå protesterna varit massiva vid det här laget?

Fotnot: Den invandrare som i dagarna gifts in i nämnda familj har avstått att få titeln prins och tycks därmed ha för avsikt att försörja sig utan de skräddarsydda bidrag som annars hade funnits till förfogande.

PS Jag känner mig fånig när jag låter som republikanska föreningen, men inkonsekvens i argumentation stör mig. Det här inlägget är riktat mot inkonsekventa kulturrasister. Monarkins vara eller inte vara tycker jag annars är en perifer fråga.

Entry filed under: jämlikhet, kristendom, nationalism, politik, religion. Tags: , , , .

Driver Carina Hägg partilinjen? Ondskan är passiv, inte aktiv


Twitter

Kategorier


