Trevlig kan man väl va ändå, eller?

2 september 2012 at 8:49 f m 1 kommentar

William Petzäll

William Petzäll

Är uppriktigt ledsen över att William Petzäll är död. Tänker att ledamöter i andra partier i riksdagen borde va faddrar åt några av de här förvirrade stackars unga sverigedemokraterna, för deras riksdagsgrupp verkar inte va så trygg. Särskilt i Williams fall, sen han blev vilde.

Jag undrar hur det var, var det någon socialdemokrat som pratade med honom som en vän? När jag valkampanjade i en stockholmskommun 2010 så gick jag runt och hälsade på de andra partierna, även SD. De blev helt rörda och sa att jag var den första sossen som sagt hej. Jag sa visserligen att jag tyckte att de hade en sjuk politik och att jag hoppades att ingen skulle rösta på dem, men trevlig kan man väl va ändå, eller?

Tänk er själva att sitta ensam i ett ruttet riksdagsrum och tro att hela Stockholm – utom några bittra alkisar i förorten som röstat SD – hatar en. Hur ska man någonsin komma på rätt köl?

UPPDATERING: På orten där jag valkampanjade rasade SD’s valstuga ihop. Socialdemokraterna hjälpte dem att bygga upp den igen. Och flera sossar vittnar om att de visst var och hälsade på SD:arna. Så att de beklagade sig inför mig verkar inte ha varit sant. Det är trist med SD att de har lite svårt att hålla sig till sanningen när de bedriver sin propaganda om hur illa de blir behandlade. Enda sättet att bemöta är förstår att fortsätta vara trevlig. Och faddra i riksdagen är fortfarande en god idé. Och trots att folk är trevliga mot dem ganska ofta så är utfrysningsmetoder nåt jag vet används både i kommuner och landsting.

Entry filed under: nationalism, politik, rasism, socialdemokraterna, valet 2010. Tags: , , , , , .

Spar på svartfärgen i Kubafrågan Flyktingar ska tvingas

1 kommentar

  • 1. Leif Andersson  |  2 september 2012 kl. 9:08 f m

    Har svårt och tro att riksdagsrummen håller sådan låg kvalitet. Instämmer istället med övriga S-bloggare att han var ett stort skämt utan någon som helst politisk trovärdighet. Någon nämnde t.ex. att han öppet deklarerat att det bara var den famösa ersättningen som riksdagsman som han var ute efter. Självklart tråkigt för anhöriga men positivt för de svenska skattebetalarna.


Twitter

Kategorier


