Alla tjejer gillar killar som har mustasch

19 februari 2012 at 12:19 f m 3 kommentarer

Mel: When Johnny comes marching home
Text: Martin Brunner
Det kliar på din överläpp
Hurra! Hurra!
Och när det väl gått över: hepp! Hurra, vad bra!
Du är en man, och vad du kan
Du är snygg som ingen ann’
Alla tjejer gillar killar som har mustasch!
Det vuxit har i månader
Hurra! Hurra!
Du föremål för trånad är
Hurra, vad bra!
En flicka varm, med musig barm Snart hänger vid din vänsterarm Alla tjejer gillar killar som har mustasch!
Och har du ingen ny vän än Hurra! Hurra!
Se till att kasta hyvelen
Hurra, vad bra!
De gillar när man killar dem
Det killas och det gillar de
Alla tjejer gillar killar som har mustasch!

Entry filed under: politik. Tags: .

Vi måste få lov att minnas förintelsen Den bortglömda infrastrukturfrågan

3 kommentarer

  • 1. Petra  |  19 februari 2013 kl. 12:31 e m

    Fia Jansson

    Känner ni Fia Jansson som bor uppå Söder
    hon har förresten två stycken vindögda bröder
    en av dem heter Hammarlund, en heter Schröder
    här ska ni se ett hjärta som klappar och blöder

    Ifrån den fina adeln vi nu hör oss stamma
    aldrig jag ens har vågat sagt: Jäklar anamma!
    vilken som var min pappa och vem var min mamma
    det tycker jag förresten kan göra detsamma

    Sommaren bodde vi i en fäbod ve’ Spånga
    där både tjur och oxar och korna mig stånga
    den tiden då var kjolarna korta och trånga
    men sedan har de växt så att nu är de långa

    Kärleken är i alla fall alltid det värsta
    en gång i detta livet jag hade en kär’sta
    det var en stilig karl ifrån någon affärssta’
    men nu så har han flyttat, nu bor han ve’ Märsta

    Syster min var så stor så hon vaktade kritter
    en dag så kom en kärlekskrank karl med sitt kvitter
    syster min är förstås inte vidare vitter
    nu kan hon också sitta, min själ där hon sitter

    Ack, den som vore drottning ibland eskimåer
    då skulle med förvåning jag genast beslå er
    jag skulle gå ikring uti gröna trikåer
    med små, små gula prickar på, tjänare på er!

    Kompositör: Norlander, Emil

  • 2. Calle Fridén  |  21 februari 2013 kl. 6:05 f m

    Gillar tjejer alla mustascher?

    • 3. Anna Ardin  |  22 februari 2013 kl. 7:33 e m

      Jag antar det, alla.


Twitter

Kategorier


