Tävling: Sveriges nya nationalsång

21 juni 2011 at 2:07 e m 5 kommentarer

Jag tycker att vår nationalsång är lite trist och även om de mest fornstora dagarna när Sveriges namn ärat flög över jorden förmodligen var under Palme-eran, så tänkte jag att vi måste våga prata om att den kanske nån gång ska bytas ut. Jag frågade på twitter och fick följande fyra nomineringar.

1. Sverige (Kent)
Nominerad av @Blejjdur

2. Rövarsången (ur Ronja Rövardotter)
Nominerad av @Ulvsand

3. Jag är inte sjuk – jag är bara svensk (Trøste & Bære)
Nominerad av @FrankenTan

4. Man vänjer sig (Kjell Höglund)
Nominerad av @oniklasg

Vad tycker du?

Entry filed under: nationalism. Tags: , , , .

+ & – med socialdemokrater för tro & solidaritets kongress Hjärta kanske går på export!

5 kommentarer

  • 1. Mille  |  21 juni 2011 kl. 3:31 e m

    Folket är inte riktigt bytt ännu, det dröjer ytterligare några år. Vänta tills Svenskarna är i minoritet.

  • 2. Gustaf Lénberg  |  21 juni 2011 kl. 4:30 e m

    Både andra och fjärde länken går till Man vänjer sig! Sådan besvikelse när man hoppades på Rövarsången…

    • 3. Anna Ardin  |  21 juni 2011 kl. 4:33 e m

      Klantigt! Ska fixa så fort jag hittar till en dator!

  • 4. Birk.  |  21 juni 2011 kl. 6:32 e m

    Här har vi rätt Ronja, http://www.youtube.com/watch?v=tKCmrR6gymA

  • 5. max  |  22 juni 2011 kl. 7:09 e m


    Kommentarer överflödiga…..


Twitter

Kategorier


