Man existerar bara om man finns på nätet

19 maj 2011 at 12:50 f m 7 kommentarer

skärmdump av hjärtats blogg

Jag har tidigare skrivit om att vi startat Hjärta – troende socialdemokrater i Stockholm. Och nu vill jag tipsa om att vi tagit föreningen ett stort steg framåt eftersom vi startat en hemsida!

Ni kan också gärna följa oss på Twitter och gilla oss på Facebook!

Entry filed under: broderskapsrörelsen, internt, jämlikhet, socialdemokraterna. Tags: , .

Drömmen om att få besöka Luleå (där flickorna inte går med negrer) Vi är också humanister (med både hjärta och hjärna)

7 kommentarer

  • 1. Kapten Mykonos  |  19 maj 2011 kl. 6:46 f m

    I Er ”lilla förening” Hjärta eller vad Ni nu kallar den för..
    Pratar ni mycket om etik, moral och om vikten att inte vara lösaktig och slampig då?

    • 2. Anna Ardin  |  19 maj 2011 kl. 3:51 e m

      Ja,etik och moral är viktigt för oss, men nej, det är nog snarare religiösa högerföreningar som värderar ”att inte vara slampig” högt på den politiska dagordningen. Vi har aldrig pratat om det utan ägnar oss åt samhällsbyggnadsfrågor och hur vi beter oss schysst mot varandra.

      • 3. Christine  |  22 maj 2011 kl. 9:57 e m

        Du är så jävla cool, vet du det? <3

        • 4. Anna Ardin  |  22 maj 2011 kl. 11:29 e m

          Åh tack, det var gulligt sagt :)

  • 5. Gunnar Johansson  |  23 maj 2011 kl. 6:44 f m

    Vad har svordomar gemensamt med kristen tro? Ingenting. De är dess totala motsatser. Enligt ett färskt inlägg av bloggaren Pelle Poluha på sin blogg vräkte Anna Ardin ur sig svordomar i ett svar till honom. Och nummer tre av kommentarerna här ovan (av ”Christine”) innehåller också en grov svordom, utan någon invändning av Anna Ardin.

    Som personligt, omvänd kristen skär svordomarna i hjärtat. För mig är det en gåta att någon som kallar sig kristen själv använder, ja till och med verkar bejaka ett sådant språkbruk.

    Jag svor närmast som en borstbindare innan jag blev kristen. Men svordomarna var som bortblåsta ur min vokabulär i samband med min omvändelse till tron på Jesus. Och samma erfarenhet kan vanligtvis andra kristna vittna om.

    I mina öron är bruket av svordomar därför en allvarlig varningssignal om att något inte är som det bör vara. Särskilt illavarslande är sådant språkbruk givetvis hos dem som kallar sig kristna. Guds helige Ande lär med all säkerhet bli bedrövad av sådant.

    Anna, hur har du det egentligen med Gud? På goda grunder misstänker många med mig att du kallar dig kristen utan att faktiskt vara det. Jag hoppas att jag har fel, men ditt språkbruk ger mig starka indikationer om motsatsen.

    Jag skriver inte det här för att anklaga dig. Mitt syfte är att jag villl uppmärksamma dig om att du av allt att döma befinner dig på farliga utmarker.

    Ett av många andra tecken på den saken är Broderskapsrörelsens pågående oheliga allians mellan kristen tro och den våldsbejakande villoläran islam. En sådan allians har inget som helst stöd av Guds ord, Bibeln.

  • 6. Gunnar Johansson  |  23 maj 2011 kl. 6:46 f m

    Vad har svordomar gemensamt med kristen tro? Ingenting. De är dess totala motsatser. Enligt ett färskt inlägg av bloggaren Pelle Poluha på sin blogg vräkte Anna Ardin ur sig svordomar i ett svar till honom. Och nummer tre av kommentarerna här ovan (av ”Christine”) innehåller också en grov svordom, utan någon invändning av Anna Ardin.

    Som personligt, omvänd kristen skär svordomarna i hjärtat. För mig är det en gåta att någon som kallar sig kristen själv använder, ja till och med verkar bejaka ett sådant språkbruk.

    Jag svor närmast som en borstbindare innan jag blev kristen. Men svordomarna var som bortblåsta ur min vokabulär i samband med min omvändelse till tron på Jesus. Och samma erfarenhet kan vanligtvis andra kristna vittna om.

    I mina öron är bruket av svordomar därför en allvarlig varningssignal om att något inte är som det bör vara. Särskilt illavarslande är sådant språkbruk givetvis hos dem som kallar sig kristna. Guds helige Ande lär med all säkerhet bli bedrövad av sådant.

    Anna, hur har du det egentligen med Gud? På goda grunder misstänker många med mig att du kallar dig kristen utan att faktiskt vara det. Jag hoppas att jag har fel, men ditt språkbruk ger mig starka indikationer om motsatsen.

    Jag skriver inte det här för att anklaga dig. Mitt syfte är att jag villl uppmärksamma dig om att du av allt att döma befinner dig på farliga utmarker.

    Ett av många andra tecken på den saken är Broderskapsrörelsens pågående samarbete mellan kristen tro och islam. En sådan ohelig allians har givetvis inget som helst stöd av Guds ord i Bibeln.

  • 7. Gunnar Johansson  |  23 maj 2011 kl. 6:46 f m

    Vad har svordomar gemensamt med kristen tro? Ingenting. De är dess totala motsatser. Enligt ett färskt inlägg av bloggaren Pelle Poluha på sin blogg vräkte Anna Ardin ur sig svordomar i ett svar till honom. Och nummer tre av kommentarerna här ovan (av ”Christine”) innehåller också en grov svordom, utan någon invändning av Anna Ardin.

    Som personligt, omvänd kristen skär svordomarna i hjärtat. För mig är det en gåta att någon som kallar sig kristen själv använder, ja till och med verkar bejaka ett sådant språkbruk.

    Jag svor närmast som en borstbindare innan jag blev kristen. Men svordomarna var som bortblåsta ur min vokabulär i samband med min omvändelse till tron på Jesus. Och samma erfarenhet kan vanligtvis andra kristna vittna om.

    I mina öron är bruket av svordomar därför en allvarlig varningssignal om att något inte är som det bör vara. Särskilt illavarslande är sådant språkbruk givetvis hos dem som kallar sig kristna. Guds helige Ande lär med all säkerhet bli bedrövad av sådant.

    Anna, hur har du det egentligen med Gud? På goda grunder misstänker många med mig att du kallar dig kristen utan att faktiskt vara det. Jag hoppas att jag har fel, men ditt språkbruk ger mig starka indikationer om motsatsen.

    Jag skriver inte det här för att anklaga dig. Mitt syfte är att jag villl uppmärksamma dig om att du av allt att döma befinner dig på farliga utmarker. Ett av många andra tecken på den saken är Broderskapsrörelsens pågående oheliga allians mellan kristen tro och islam.


Twitter

Kategorier


