Mitt nya hem på västbanken – Yanoun

24 november 2010 at 12:28 f m 5 kommentarer

Byn med fåraherdarnas utsikt från en närliggande kulle

Tulkarem, Jayyous, Yanoun, Hebron, Ramallah, Betlehem och Jerusalem utmärkta på en karta över Israel/Palestina

De placeringar där de ekumeniska följeslagarna verkar

Idag fick jag veta vart på Västbanken jag ska flytta i nästa vecka – nämligen till den pyttelilla byn Yanoun med 90 innevånare där en kan engelska. Och jag är väldigt glad över det. ‘Adrusu l’arabiyya, jag studerar arabiska.

Mina kollegor på plats blir Wayne (US), 62, Ann (UK), 64, Abigajil (Tysk), 28 och Petter (Nor), 26.

Läs mer om mitt uppdrag här, och kommentera på detta inlägg för att prenumerera på mina reserapporter som kommer varannan vecka!

Entry filed under: israel & palestina. Tags: , , , , .

Med såna vänner behöver feministerna inga fiender Prenumerera på Tro & politik

5 kommentarer

  • 1. Eva Hillén Ahlström  |  24 november 2010 kl. 1:16 f m

    Jag vill oerhört gärna få dina reserapporter och samtidigt här få önska dig lycka till! Ser fram emot dina berättelser och att få följa dig i ditt uppdrag.

    Varma hälsningar
    Eva

    • 2. Anna Ardin  |  28 november 2010 kl. 12:37 f m

      Jag lägger till dig så hörs vi!

  • 3. Johnny  |  27 november 2010 kl. 3:28 e m

    Låter som en spännande och lärorik resa. Önskar dig en trevlig vistelse.

  • 4. Johnny  |  27 november 2010 kl. 3:28 e m

    Hej,

    Får man inte framföra en hälsning och en lyckönskning, bara för att man är maskulinist?

    Hur som helst, det verkar vara en spännande resa och önskar dig lycka till på ditt äventyr.

  • 5. Mikkel Robert Soran-Schwartz af Nagyvarad  |  2 december 2010 kl. 12:57 e m

    Have a good time, a peaceful stay and study, study, study (remember Lenin’s ”learn, learn, learn” :- )? )

    وتعتبر افضل, وداعا

    PS: Don’t forget to add me to the list of your blog fans! I’ll be also setting one up with wordpress in the next weeks..


Twitter

Kategorier


