Ung man dyr, äldre man dyrare, ung kvinna billig billig billig

20 november 2010 at 12:34 f m 2 kommentarer

internetbokhandel A (ung man) dyr, internetbokhandel B (äldre man) dyr, internetbokhandel Lycknis (ung kvinna) bilig, billig, billig - om du skulle hitta billigare kurslitteratur någon annanstans så sänker vi priset

Av en slump hittade jag en reklam som också spelar på stereotypa könsroller, visst med en anspelning på att driva med dem men utan att alls lyckas (eller tydlig vilja) utmana dem, där en ung man beskrivs som dyr, äldre man som dyrare och en ung kvinna som billig billig billig.

Döm om min förvåning när jag insåg att jag kände igen folk på bilden. Jag anar ett mönster.

Tweet this

Entry filed under: feminism. Tags: .

Att bekräfta stereotyper är ingen bra feministisk strategi Med såna vänner behöver feministerna inga fiender

2 kommentarer

  • 1. Jesper Nilsson  |  20 november 2010 kl. 1:27 f m

    Denna Ullman slutar aldrig att förundra mig. Eller öht. den typen av näringslivsgubbar inom den socialdemokratiska rörelsen. Senast så var han ju aktuell som gubben i lådan som hjälpte sin vän Yvonne Sörensen Björud vid berns salonger att bekämpa ett par jobbiga städare som tagit hjälp av fackförbundet SAC.

    Han är ju en utav dem som hårdast jobbat med att legitimera utnyttjandet av låglönearbete från andra europiska länder i öst. Samtidigt som han får sitta på höga inofficiella hästar inom partiet.

    Skrev lite om honom tidigare:
    http://redundans.posterous.com/vem-ar-spionsossen-harald-ullman

  • […] Ullman PR och tycker att jag har fel skriver så här (om mig) i diskussionen (se här, här och här) om Ullman PR och deras […]


Twitter

Kategorier


