Nytt i samlingen

17 juni 2010 at 12:02 f m 2 kommentarer

I veckan fick jag det efterlängtade rekommendationsbrevet från min fina gamla chef Nils Hertting (vid mitt förra jobb som statsvetare på IBF), där jag jobbade med de två projekten Etnisk organisering och politisk integration i storstaden (Riksbankens Jubileumsfond) och Vems rätt till staden? En studie av styrning, konflikt och motstånd i det offentliga rummet. (Vetenskapsrådet)

Jag har lagt in ett utdrag från brevet under mina andra skrytquotes och känner en liten, fast väldigt svag, tagg kring det faktum att jag aldrig sökte nån doktorandtjänst vid universitetet innan jag flyttade från Uppsala. Men om jag nån gång lyckas skriva min C-uppsats i etnologi och få min fil. kand. i humaniora så kommer det troligtvis att kännas som en doktorstitel.

Entry filed under: ego. Tags: , , , , .

De små detaljernas politik (som Anne-Marie Lindgren missar) Så klär du dig klassiskt i Almedalen

2 kommentarer

  • 1. Enn Kokk  |  25 juni 2010 kl. 1:35 e m

    Doktor Kokk ordinerar en ljuvlig midsommar!

  • 2. ELLY  |  1 juli 2010 kl. 4:40 e m

    Thanks.


Twitter

Kategorier


