Till din blomstrande äng

10 augusti 2009 at 10:20 f m 2 kommentarer

En av de allra vackraste psalmerna jag vet är Till din blomstrande äng. Den är dessutom lätt att sjunga även för oss som har ett begränsat röstregister. Sången är skriven av min konfirmationspräst, broderskaparen Tomas Boström. På metodistkyrkans årliga Norrlandaläger på Gotland förra veckan spelade jag in låten for you. Varsågod!

Du har aldrig begärt av mig
att jag ska skriva kärlekssånger
Du har aldrig begärt av mig
att jag ska måla ditt porträtt

Du har aldrig begärt av mig
att jag i ångest, skuld och ånger
jämt ska veta vad som är riktigt
och alltid tro det som är rätt

Får jag hålla din hand
får jag kalla dig vän
får jag dela ditt ord och din tro?
Får jag komma ibland
till din blomstrande äng
där ett frö av förlåtelse gror?

Jag har aldrig begärt av dig
att du för mig ska gå på vatten
Jag har aldrig begärt av dig
att du ska göra det till vin

Jag har aldrig begärt av dig
att du ska tända sol om natten
nej det enda jag har bett om
är att få tro att jag är din

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: , , .

Jag älskar syskonskapsrörelsen Låten och mannen på hjärnan idag

2 kommentarer

  • 1. Karin  |  10 augusti 2009 kl. 11:35 f m

    En av mina absoluta favoriter också. Den och nummer 596 i Sv.P..

  • 2. Anna Ardin  |  10 augusti 2009 kl. 8:24 e m

    Psalm 596, som när ett barn kommer hem om kvällen


Twitter

Kategorier


