Hon är singel (och har en lika stor presstab som Reinfeldt)

9 maj 2009 at 5:11 e m 3 kommentarer

thomas, evin oh nina
Efter att jag och Natalie väntat i tio minuter kommer Evin Cetin och hennes enligt Expressen enorma kampanjstab som är lika stor som statsministerns pressavdelning (måste säga att statsministern lyckas grymt bra med sitt budskap för att bestå av typ fem frivilliga kompisar) in på bloggträffen med henne, socialdemokraternas kanske mest synliga EU-kandidat. Hon är lite sen efter att mötet med Jan Eliasson dragit ut på tiden.

Evin var lite gladsur över att Jan frågat om hur höga klackar hon har, eftersom hon är den kortaste av alla kandidater. Dock avslöjar Lisa att det var hon som pressat Jan att ställa just den frågan – någon som Reinfeldts arvoderade stab förstås aldrig skulle ha gjort.

Singeln Evin var ganska glad över att en massa söta killar joinat hennes kampanj, enligt uppgift ser även hennes pappa positivt på kampanjen även om det här med löftet om årskonsumtioner på pizza bara är larv.

Nästa release som gjordes var att Evin planerade att springa en halvmara – i klackskor.

Hon sa en massa smarta politiska saker också, men just nu kom faktiskt min pizza.

gratis pizza primavera
God gratis pizza, tack Parma i Duvbo!

UPPDATERING: kolla fler foton på Natalies blogg.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: , , .

Castro som Gud och cigarrer som hälsokost Tacka vet jag Sovjet

3 kommentarer

  • 1. FVHC  |  9 maj 2009 kl. 8:19 e m

    Hon syns och hörs liksom Gudrun Schyman. Bägge har, vad jag förstår, frivilliga krafter bakom sig. Vad gäller Evin så är jag dock bekymrad att hon mest blir en EU-parlamentariker som pratar kurdfrågan och egentligen inte representerar Sverige och svenskarna. Det är ett stort tryck på henne från den befolkningsgrupen i Sverige. Så frågan är om det för en ”etnisk” svensk finns nån anledning att rösta på henne. Svaret är nej.
    Det finns ju en till med samma problem och det är Fredrik Kurdmalm från FP. Bägge dessa får svårt med balansen tror jag även om jag förstår dom.

  • 2. Anna Ardin  |  10 maj 2009 kl. 10:17 f m

    Men var har du fått det där ifrån? Det låter ju verkligen konspiratoriskt!

    Jag har inte hört henne prata om någon etnisk grupp specifikt alls, även om hon förstås har en insyn i frågor som är viktiga för både assyrier syrianer och kurder genom sina föräldrar och för många andra grupper, inte minst irakier genom sitt jobb i Södertälje.

    Vilka möjligheter finns det öht att driva ”kurdfrågan” i EU? Och vad är det för ”balans” du pratar om?

    Sjukt obehaglig tanke att man ska rösta efter etnicitet om man är svensk!

  • 3. FVHC  |  10 maj 2009 kl. 11:30 f m

    ”Sjukt obehaglig tanke att man ska rösta efter etnicitet om man är svensk!”

    Jag känner både kurder, assyrier och iranier.
    En stor del av dom som skall rösta säger till mig att det är viktigt att rösta på en kandidat med rötter från hemlandet.
    Det gagnar deras ”folkgrupp”.

    Tycker du det är en obehaglig ide?

    Men om en etnisk svensk
    säger det så är det kanske rasism?

    För mig är det samma sak.

    Jag röstar inte på Evin Cetin eftersom hon tar upp frågor som inte känns som de viktigaste för mig.


Twitter

Kategorier


