Första parkett när bocken brinner

1 december 2008 at 8:45 e m 1 kommentar

Jag arbetar i Gävle rådhus. På baksidan av rådhuset, precis utanför mitt fönster skulle man kunna säga, står sedan igår: BOCKEN.

Kommunen har låtit oss som hänger med i lokalpressen veta att det nu, på grund av att bocken inte är impregnerad, kan vara möjligt att sätta eld på den med brinnande pilar, något som tidigare varit omöjligt!

Bocken har inte brunnit på två år och det är ju skandal!

Från mitt fönster har jag som sagt mycket goda träffchanser och ypperliga flyktvägar genom rådhusets katakomber. Någon som är intresserad? Det måste dock ske på nyårsnatten, allt annat vore helgerån. Att bränna bocken före Lucia är oförlåtligt.

Gävle kommuns hemsida kan ni se bocken via två webbkameror (varav en står i min kollega Clarissas rum).

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: , .

"Stadsmissionens syfte och mål" eller "Välgörenhet underminerar välfärd" Moderaterna vill möta Mona som en ensam och sårad krigare

1 kommentar

  • 1. Stefan  |  2 december 2008 kl. 12:34 f m

    Jag är avundsjuk, önskar själv att jag jobbade i Gävle saknar verkligen staden och folket. Men arbetsmarknaden för mig är usel där.


Twitter

Kategorier


