Den socialdemokratiska feministens jul-logotyp för nedladdning

16 november 2008 at 8:39 e m 4 kommentarer

UPPDATERAD Nu har jag fotoshoppat jul-logga. Den får du gärna använda som skärmsläckare, på din blogg eller på din julslips. Men om du tjänar pengar på den så ska jag ha hälften :)

Rosen är från början menad att vara en knuten näve. Javier Mariscal som ritade sossarnas logga fick ganska bra betalt och lyckades lägga in flera symboler, bland annat en djurfarm (apa, elefant och papegoja) och såklart den knutna näven.

Många inom socialdemokratin hävdar bestämt att det bara är en ros, eller eventuellt en krossad tomat. Min design är till för att dra nytta av och peka på Javiers brillians. Och reclaima feministsymbolen som en sossesymbol!

Entry filed under: feminism. Tags: , , , .

Årets politiska julklapp En kvinna efter Bruno och Anna efter Lott

4 kommentarer

  • 1. Stefan  |  16 november 2008 kl. 8:56 e m

    Om man förlorar pengar, betalar du hälften då=)ganska häftig logga rosen ser ut som en knuten näve, fast jag antar att det är menat att vara så?

  • 2. emma  |  21 november 2008 kl. 8:23 f m

    Snygg logga! Skulle du inte kunna ha en version utan tomteluvan, för året runt-bruk? :)

  • 3. Anna Ardin  |  21 november 2008 kl. 9:18 f m

    Det är förstås den som är originalet, jag lägger upp så fort jag kan!

  • 4. Anna Ardin  |  15 juli 2009 kl. 1:18 e m

    Här ligger originalet!
    http://annaardin.blogspot.com/2008/11/rosen-och-den-knutna-nven-i-feministisk.html

    Stefan, om du får familjen Rausing att betala när du spiller ut mjölk och Magnus Uggla att kompensera dig för när din partner gör slut för att du spelar hans musik så ska jag betala dina eventuella förluster när du gratis använder mitt immateriella verk.


Twitter

Kategorier


