Gustaf Hoffstedt de enkla lösningarnas mästare

22 juni 2008 at 5:03 e m

När jag var liten så fick jag chansen att jobba extra som ledarskribent på (s)-ledaren i Gotlands tidningar. En av mina motståndare på den borgerliga flanken var moderaten Gustaf Hoffstedt. Han var lite äldre än jag och hade inte alltid koll på fakta när han skrev om hur lyckad nyliberalismen varit i Afrika eller att rättvisemärkt betydde att fattiga bönder fick det sämre typ.

Nu har Hoffstedt växt upp lite, kommit tillbaka till Gotland för att kunna ta sig in i riksdagen eller att bli hövding över Gotlandsmoderaterna eller så och fortsätter skriva ledare.

Och, kära läsare, jag känner att jag måste vidareförmedla detta till er. Han har inte blivit smartare på alla dessa år! Hans analyser ligger på samma tonåringsnivå och han tvekar forfarande inte för de billigaste poängerna. Hans senaste analys gick ut på att Gotland behöver välja ett moderat styre eftersom, håll i er nu, Sveriges rikaste kommuner är moderatstyrda och de fattigaste är sossestyrda!

För att matcha den här snilleblixten vill jag använda mig av min egen inneboende tonåring och fråga Hoffstedt: Om de moderatstyrda kommunerna nu är så himla rika och bra, hur kan de komma sig att de inte har råd att bygga hyreslägenheter?

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Broderskaps tal på s-studenters kongress 14/6 -08 Kristen höger på DN debatt – jag har googlat


Twitter

Kategorier


