Lättsam ilska

22 maj 2008 at 7:55 f m

Igår cyklade jag på Hornsgatan i Stockholm. De har spärrat av cykelbanan en bit pga vägarbete och satt upp en pil ut í bilarnas körbana. Då svängde jag lydigt ut i bilarnas körbana och vad händer? En idiot i en mötande bil skriker, i en arg ton: ”öhh, det finns cykelbana”.

Han var naturligtvis man, eftersom kvinnliga självpåtagna ordningsvakter inte skulle skrika, och dessutom inte mästra om de hade fel. En kvinnlig självpåtagen ordningsvakt skulle till exempel kunna säga: ”ta ner fötterna från tunnelbanesätet, tänk om det kommer nån med vita byxor”. Men eller hur, det kan faktiskt komma nån med vita byxor (även om det är rätt fult), och då är det dumt av mig att ha mina dammiga skor där.

Hur som helt tänkte jag skicka in dagens ris, men bestämde mig istället för att skriva ett blogginlägg. Om du läser det här, dumma dumma man, så ska du veta att jag pekade finger åt dig när du hade åkt. Visserligen trodde förmodligen bilen bakom mig att det var honom jag pekade åt, så kanske förstörde jag hans dag lika mycket som du förstörde min, men det var menat åt dig. Ha! Där fick du.

Ta å cykla själv nån dag så får du se hur lätt det är att cykla på cykelbanor som inte finns. Otäcka miljöförstörare.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Skenheliga demonstranter för död hund Det Bodström startade avslutas på tisdag


Twitter

Kategorier


