Varför har dom anställt en högeranarkist på aftonbladet?

18 maj 2008 at 1:12 e m

Karin Magnusson har jobbat två stressiga veckor som chef på Aftonbladets kulturredaktion i Globen i Stockholm. Hon säger i en intervju i SvD:

– Jag har svårt för folk som delar upp. Jag har svårt för vegetarianer också, folk som inte äter kött, kom igen, liksom, du vet inte vad du missar. Jag förstår inte varför man ska säga nej när man kan säga ja.

Undra just om hon är nyliberal eller den där sortens anarkist som är tokig. Det kan förstås vara så att hon är rent konservativ, att allt som redan är lag ska fortsätta vara det och det som inte är tillåtet nu ska aldrig bli det. Men jag tror nog mer på anarkist-teorin. Men att SvD’s (och aftonbladets) konservativa läsare tycker att hon är kul på grund av detta, därför går det bra att skriva det. Men som jag tolkar henne, att andras lidande eller samhälleliga konsekvenser är larvigt att bry sig om. Och att hon till och med har svårt för folk som tänker på detta, så skulle hennes citat lika gärna kunnat låta så här:

Jag har svårt för snällisar också, folk som är inte våldtar, kom igen, liksom, du vet inte vad du missar.
Jag har svårt för vardagshjältar också, folk som inte rånar, kom igen, liksom, du vet inte vad du missar.
Jag har svårt för pacifister, folk som inte mördar, kom igen, liksom, du vet inte vad du missar.

Åh vad pk folk ska vara då, det är ju mycket ROLIGARE att säga ja, våldta, råna och mörda fritt. Jag förstår inte varför man ska säga nej när man kan säga ja. JA JA JA!

Avgå Karin Magnusson, eller besök ett slakthus kanske, så kan du förstå varför det ibland kan vara rimligt att säga nej.

Entry filed under: köttindustrin, vegetarianism. Tags: .

Rätt att rösta nej till diktaturen i Burma Skenheliga demonstranter för död hund


Twitter

Kategorier


