Härskarteknikerna på spanska

20 februari 2008 at 10:10 e m

Idag letade jag ett bra tag efter härskarteknikerna på spanska, tänkte att jag kommer behöva det eftersom jag ska tolka ett föredrag om feminism. Till slut hittade jag och tänkte dela med mig av mitt fynd!

Invisibilidad (osynliggörande)
Ridiculización (förlöjligande)
Retención de información (undanhållande av information)
Doble castigo (dubbelbestraffning)
Culpar y humillar (skuld och skam)

Fanns i ROKS broschyr som publicerats under norska forskningsrådets hemsida.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Castro avgår – igen Castro ny president på Kuba – vilken skräll


Twitter

  • RT @hfahl: För snart 2 år sedan skrev jag den här. Jag fick nästan 1000 mail om den, många vänliga, några hotfulla, och väldigt väldigt mån… 12 hours ago
  • RT @wintertidh: Asså sluta tuta om jag inte ville bli påkörd hade jag haft reflex 13 hours ago
  • Om tex jobbet tvingar dig på obl ”inspirerande personalkonferens”, bör inte den vara sjukt bra för att det ska va ok? Eller iaf inte hemsk? 13 hours ago

Kategorier


