Res billigt, använd ditt kön för att göra en internetbokning

29 januari 2008 at 12:07 f m 4 kommentarer

Bilden är kopierad från betald annonsplats i Aftonbladet.

Vad tänker du på när du ser reklamen från Super Saver Travel: ”Res billigt – använd musen”?

Genom att använda musen (datorn–>boka på nätet, klicka
dig fram med musen) så kan man resa billigare
24%

Kvinnor kan få billigare resor genom sexuella tjänster
71%

Lite både och
5%
_______________________________________________________

Super Saver Travel har en reklam som går ut på att man ska använda musen för att kunna resa billigt. Till exempel den här bloggen kommenterar humorn reklammakaren tänkt sig: ”Hoppas ni också, som jag, tycker denna annons var smått roande! Japp, vad säger ni tjejer, blir det någon resa?”

Onlajjnas blogg visar en artikel i en kvällstidning som belyser den här reklamen på att bra sätt: taxichaufför ville betalas med sex.

Jag skrev till företaget och frågade: vad menar ni? Och fick följande svar:


Vad vi menar är att genom att använda musen (datorn–>boka på nätet, klicka dig fram med musen) så kan man resa billigare.

Det var då i alla fall den tråkigaste reklamen jag sett. Att bränna så mycket pengar på en reklam utan poäng (där tjejen bara av en slump håller nåt mellan benen). Nej, så var det nog kanske inte! Den här bolagskillen har förmodligen haft just baktanken att den ska vara smått roande som bloggaren ovan tycker, inte att den ska vara jättetråkig. Funderar på ERK… Nån annan som känner sig sugen?

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Åtal för vållande till grisdöd – äntligen Islam är en modern religion

4 kommentarer

  • 1. andreas eriksson  |  30 januari 2008 kl. 2:24 e m

    ”Funderar på ERK… Nån annan som känner sig sugen?”Inte jag. Get a life Anna och sluta vara så överkänslig.

  • 2. kamikaze  |  11 februari 2008 kl. 5:35 e m

    ok, jag kan anmäla. behöver info från dig. på sin hemsida har dom samma slogan, men inte bilden. det e stor skillnad tycker jag. behöver därför din hjälp på ngt ställe. fyll i där jag skrivit m CAPS.2. Vilken reklamåtgärd som anmälan rör”Res billigt – använd musen” Dubbeltydighet om internetanvändning och kvinnors försäljning av sexuella tjänster3. Kopia av annonsok, den kan jag hämta hem från din sida.4. Vilken tidning eller var någonstans som annonsen eller reklamen sågsSlogan i sammanhang med bild på kvinnokropp fanns BEHÖVER DIN HJÄLP HÄR!Sloganen separat ligger uppe på företagets hemsida supersavertravel.se(2008-02-11). 6. Vem det är som står bakom reklamåtgärdenSupersaverBox 1340751 43 UppsalaOrg.nr: 556409-9025Supersaver ägs av Svenska Resegruppen (SRG)mvh, kamikaze

  • 3. Anna Ardin  |  11 februari 2008 kl. 5:44 e m

    Fint Kamikaze, jag ska kolla upp det där. Och Andreas: om du hade varit lite mer känslig över huvudtaget så hade du kanske märkt att kvinnor är mindre värda i samhället och i världen. Tror du att det är en slump? Det tror inte jag, jag tror att det är på grund av alla de här små jävla detaljerna. Om man bara får reagera på de riktigt stora sakerna kommer det aldrig att bli någon skillnad. Folk blir redan tokiga på att tjejer mördas av sin pappa för att de har fel pojkvän – men mer i Sverige än i många andra länder och detta PÅ GRUND AV att vi är mer ”överkäsnliga”, på grund av att vi reagerar på småsakerna som är delar av samma stora mönster. Hoppas att du kan förstå det.

  • 4. Emma  |  25 februari 2008 kl. 4:27 e m

    Det är ju så man skäms för de sina inom reklamvärlden. Skärmmande!


Twitter

Kategorier


