Skatteutjämna så att Kajsa äntligen kan flytta hem

7 januari 2008 at 11:21 e m 2 kommentarer

Kajsa Bergqvist säger att det ska bli skönt att flytta hem.

Hon har gjort som många andra höginkomsttagare, fått barnomsorg, skola, och högre utbildning/elitsatsning av Sverige. Det börjar gå bra, de flyttar utomlands med argumentet ”det är ju så förmånligt för oss höginkomsttagare” och sen när de lägger av, får sparken eller av andra skäl pensionerar sig från höginkomsten så flyttar de med glädje hem till Sverige. De längtar efter att komma hem, så fort de inte behöver betala för sig.

På samma sätt som jag låtit Gotlands kommun utbilda mig och stå för min fina dagmamma Gunilla så sticker jag och låter Stockholms kommun (ja, snart, än så länge Uppsala, men ni fattar principen) kamma hem kommunalskatten för mitt kvalificerade arbete (visserligen inte av skattesmitarskäl som vissa andra, men det ger samma effekt) och sen när jag pensionerar mig så vill jag flytta hem till Visby och snart säkert till nåt fint ålderdomshem som Stockholmsmoderaterna gnäller ihäl sig för att de behöver bidra lite till. Lägg av dumma Täby-bor, det är jag som har betalat för mina egna vägar på Gotland, bara att jag råkade bo i Stockholm när jag gjorde det. Det blir ändå inte utjämnat, det är peanuts jämfört med hur mycket Stockholm tjänar på att slippa både utbilda och ta hand om sin arbetskraft när den blir gammal.

Skatteutjämna massor för sjutton!

Det är ju helt orimligt att det ska gå till på det här viset. Ska jag låta en kommun eller ett land betala alla mina kostnader och sedan ge mina produktiva år till någon annan? Ojämlika kärleksförhållanden, den ena parten (jag och Kajsa) bara tar och tar och när den kan ge så sticker den, sen kommer den tillbaka och fortsätter ta.

Nej, Sverige, Gotland – varför gör ni inte slut? Ni blir utnyttjade!

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Avlatsbrev i vår tid Betty – bara en av alla kvinnor som underskattats

2 kommentarer

  • 1. Anonymous  |  9 januari 2008 kl. 12:19 f m

    Tack för ett grymt bra argument FÖR skatteutjämning – nu ska jag ut och propagera! Jag gillar det du skriver!

  • 2. Anna Ardin  |  9 januari 2008 kl. 1:11 f m

    Yeah, way to go, ut i kampen.Men – varför är du anonym?


Twitter

Kategorier


