Lämna tillbaka!

10 oktober 2007 at 10:56 f m 6 kommentarer

När man ger bort saker, då är det meningen att folk ska behålla det de får. Och jag älskar att ge presenter. Men när man LÅNAR ut saker är det meningen att man ska lämna tillbaka.

Nu tänker jag ta paus i mitt utlånade för jag får inte tillbaka någonting. En del saker, kanske en tredjedel av allt jag lånar ut, böcker, balklänning, inspelningsutrustning, skivor, bestick, sladdar, madrass etc kommer jag ihåg vem jag lånat ut till. Och de människorna får jag påminna tjugo gånger innan jag får tillbaka och när jag inte kommer ihåg så vet jag bara att saken är borta och ingen hör av sig. ”Jag vet att det var någon av er som lånade” och båda låtsas som det regnar.

Lämna tillbaka mina böcker! ”Transkribering – en analytiskt akt” till exempel, vem har den??

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Hotet mot mig inte rubricerat som yttrandefrihetsbrott Det orättfärdiga embargot mot Kuba

6 kommentarer

  • 1. Anonymous  |  12 oktober 2007 kl. 6:26 f m

    Låter som en tråkig bok. Var glad du slipper den

  • 2. Anna Ardin  |  12 oktober 2007 kl. 7:22 e m

    Visst, lika skönt som att slippa sin tråkiga diskborste eller sin tråkiga dator som ger en så mycket jobb, eler varför inte ta mina läppar, I want to loose them, take my arms Ill never use them.Skitglad, verkligen, all of me, bara ta!

  • 3. Catti Ullström  |  29 oktober 2007 kl. 3:57 e m

    Kolla det här och länka gärna:http://sondagforburma.blogspot.com

  • 4. kamikaze  |  31 oktober 2007 kl. 7:41 e m

    Asså varje gång jag kommer förbi din blogg nuförtiden får jag den där D-Muttand & Y-Pussy låten på hjärnan. Jag har typ glömt texten och allt blir bakslag rytmerna stapplar sig fan jag får den inte UR HUVET ska maila dig ljudfil så du också får lida.

  • 5. Anna Ardin  |  1 november 2007 kl. 10:37 e m

    lustigt, eftersom rubriken är inspirerad av Vagina Grande-låten ”lämna tillbaka, lämna tillbaka, det är mitt, inte ditt, vill bara röra mig fritt”… (som jag gett dig på skiva)No ljudfil needed, jag får den också på hjärnan varje gång du kommenterar och jag därmed ser rubriken igen :)

  • 6. Anna Ardin  |  1 november 2007 kl. 10:45 e m

    nu har jag fått tillbaka min balklänning, lite av en deja vu från den gången jag fick tillbaka farmors ascoola 60-tals solglasögon – trasiga. Sprucken söm och deofläckar halvvägs till navels och en garanti om att skicket var samma som vid utlåning. Tjena. Jag står kvar vid mitt beslut. Don’t even ask, för du får inte låna nåt av mig!


Twitter

Kategorier


