Inrikesminstern och dekadensen

2 september 2007 at 8:40 e m 3 kommentarer

Ledsen folks, men jag verkar inte ha nåt att skriva. Jag är trött på att vara kontroversiell, nu ska jag bli snäll och söka jobb hos vår fantastiska regering tror jag. Som inte alls tar långsamma med oerhört säkra steg för att krossa vårt välfärdssystem… Jag ska springa på mitt löpband, lyssna på Rammstein och le Tigre, lugna ner mig och inse att allt löser sig av sig själv till slut. Spanjorerna inser att det inte är så spännande med tjurfäktningar och slaktavfallet som blandas ihop med slaktprodukterna kommer att få folk att inse att kött inte är mat. Historien är slut. Ni kan sluta läsa min blogg.

Varje organism om levat på jorden har till slut dött ut, många för att de förstört sitt eget habitat (lyssna på Vetandets värld 28/8 om liv och massutdöende på jorden) och igår träffade jag min gamla idol Daisy Tourné i Stockholm, hon är inrikesminister (typ justitieminister) i Uruguay nu och jag gav henne min s-kvinnopin. Hon sa att feminismen går bra i Uruguay nu, att Frente Amplio ligger bra till i opinionsundersökningarna men att det låst sig med abortfrågan. Vilket ju är tragiskt, men kanske gör att det går att vara radikal på andra områden om det folk har ögonen på ligger still.

Sen åkte jag på fest och fick jag en fet smäll i huvet med tillhygge av min kompis utan att hon märkte det och sen åkte jag taxi och flygbuss i tre timmar med min våta resväska. Dekadent.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: , .

Historieomskrivning Silvio Rodriguez kommer till Europa!

3 kommentarer

  • 1. kamikaze  |  4 september 2007 kl. 9:38 e m

    oh no! det lär ju vart jag som smällde vatten över dig. hade helt glömt/förträngt/aldrig riktigt vetat. Förlåt förlåt!förlåt.

  • 2. Jaha  |  6 september 2007 kl. 12:37 e m

    Men varför ska du sluta nu? Bara för att du börjar arbeta för regeringen eller vaddå?Jag förstår inte vad du menar med att slaktavfall blandas med slaktprodukter och att kött inte är mat. Så historien är inte slut, speciellt inte med tanke på din hänvisning till att organismers massutdöende. Nya organismer tar vid och utvecklas där andra försvunnit. Det är dessutom väldigt många organismer som anser att kött är mat.Så inkonsekvensen är total.Ge inte upp.

  • 3. Anna Ardin  |  6 september 2007 kl. 11:46 e m

    Jag tänker inte jobba för regeringen. Jag jobbar mor regeringen, för jag vill att även mina barn ska ha ett bra land att bo i eller komma tillbaka till.Jag tänker inte sluta, men ta paus. det är inte inkonsekvens, det är misslyckade försök till ironi.Historien är däremot faktiskt snart slut. Historia handlar inte om tiden före människan, då heter det typ geologi. och inte heller efter människan, för då är den slut.Massor av organismer tycker att bajs är mat och folk skulle säkert överleva på det. Min poäng är att den kulturella nivån är mycket låg när man frivilligt väljer att mörda och lemlästa för att få äta bajs framför mat. Om man är människa.Referensen kom från en rapport i media att nån typ av köttkorv eller vad det var inte gjordes av musklerna utan av andra delar av det avlivade djuret, något som var menat att vara mat till andra djur och inte som människomat. Folk tyckte då att det var vidrigt att de – utan att de kunnat känna någon som helst kvalitets eller smakskillnad – blivit lurade att äta en annan del av samma sorts varelse de ville äta. Om inte DET är inkonsekvens så vet jag inte vad.Tack för ditt slutord, det var väldigt fint. Ärligt.


Twitter

Kategorier


