En petition för donation

4 maj 2007 at 12:24 e m 2 kommentarer

Om du dör och dina släktingar blir tokiga, så kanske de inte låter dina organ bli återvunna utan de gräver ner alltihop för att långsamt ruttna förgäves. Kanske bränner de till och med upp det som skulle kunna vara en annan persons chans att överleva. Helst vill jag förstås att donation skall vara standard och alla får info om att det går att behålla hela äpplet för sig själv (läs: maskarna), men så länge är det bäst att gå in på Socialstyrelsens hemsida och anmäla vilja att donera (eller inte då förstås).

Det har med kretslopp och hållbar utveckling att göra. Håll gärna mina organ igång i flera år när jag är död om det behövs, ge bort, gör experiment eller lampskärmar eller vad som helst.

Entry filed under: politik. Tags: , .

Mina grannar Allians för regnskogen

2 kommentarer

  • 1. Christian BK Aasvestad  |  8 maj 2007 kl. 7:11 e m

    Om man som kille någon gång har delat säng (och gjord mer än att sova) med en annan kille får man inte donera…

  • 2. Anna Ardin  |  8 maj 2007 kl. 8:18 e m

    Jag vet, och det är ju så jävla sjukt! Särskilt sjukt att det tyder på att de inte kollar organ som doneras. Men man får ju inte donera om man har legat med en afrikan heller, så då är man ju 100 % säker, eller?!Hur ska dom förresten kunna fråga en om man är hjärndöd?Skicka ett förslag på motion så jobbar jag vidare på den och driver vi den i partiet, ok?


Twitter

Kategorier


