Solkatter

3 november 2006 at 11:24 e m 3 kommentarer

Politiken alltså, den har inget solsken.

Jo förresten, fick ett flygblad om en klimatdemo, ”vi demonstrerar mot klimatförändringarna”. Haha, jag ska ha ett plakat där det står: slopa snön. Undra vem dom där klimatförändringarna kommer ha som sin nästa presidentkandidat? Men förutom det – inget, så jag tänkte gå ifrån mina gamla hjulspår och berätta om en lite annan sfär.

Stockholms Katthem. Katter som kommit hem efter uteliggarkarriärer ger mig hopp trots mörka skyar. Fonso, som hittades på Stockholms Centrals spårområde och kom till Katthemmet via polisen skriver så här:

2006-11-02
Fonso berättar:
Ett tack till er på katthemmet som tog emot mig då jag blev gripen av snuten på centralen. Tack, men jag kommer inte tillbaka mer. Har hittat en ny knäppis som jag bor hos nu.

Vet ni, han hade gjort ett klätterträd som han trodde jag skulle klättra i och vässa klorna på, men varför då? Det finns en utmärkt engelsk fåtölj som jag ska rispa upp rejält samt en annan med fårskinn på som jag håller på att omforma lite. Tycker det är lite väl mycke skinn på den….

Vet ni att om jag snackar lite och verkar gosig när han kommer hem så får jag Sheba eller nåt annat gott — hehe, lättlurad pellejöns. Varje natt kl 4 tycker jag han ska stiga upp så då hoppar jag resolut upp i sängen, kryper in under täcket och BUSAR Haha, undrar hur länge han ska stå ut, ska bli spännande att se.

Har inte tid att skriva mer nu ! Ska göra nåra rediga rusningar runt och kasta mattorna utefter väggarna, ser för prydligt ut nu. Husse hälsar också att jag är ett riktigt charmtroll och han gillar mig stenhårt

hej hopp! Fonso the tiger
opps hittade en rolig påse……..

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Wombatbrev från Tom Hillary for president

3 kommentarer

  • 1. Anna  |  3 november 2006 kl. 11:42 e m

    Hmm… undra just vilket djur (på gotländska djour eller jiur) jag ska publicera härnäst, kanske nåt av de snart utdöda havsdägdjuren eller skarven, min pappas hatfågel, (vadå, har inte din pappa några hatfåglar?). Kanske emu. Skönt att vi röstade nej, för då kan vi återarrangera vår emu-debatt (ska vi släppa in 40 000 emuer) även vid nästa omröstning.Önskedjur emottages tacksamt.

  • 2. K  |  9 november 2006 kl. 11:18 f m

    Min pappa har också en hatfågel, såklart. Det är björktrasten (aka Skettkärring)

  • 3. Anna Ardin  |  9 november 2006 kl. 11:45 e m

    hahaha och hurra, allas pappor har hatfåglar


Twitter

Kategorier


