33 av 32

2 oktober 2006 at 11:12 f m 4 kommentarer

Till alla horder av människor som vill gratulera mig till mina många kryss och min plats i kommunfullmäktige vill jag säga: tack.

Dock nådde jag inte upp i de fem procent som krävs och står således kvar på plats 33. Vi fick 32 platser.

Detta betyder alltså att jag ännu är partipolitiskt obunden eftersom jag varken haft någon folkvald position och fortfarande inte fått lön av något parti. Jag kan också bli anställd som opartisk statsvetare :)

Förresten, vem vill inte läsa till röntgensjuksköterska när hen ser den här bilden?

Entry filed under: ego, politik. Tags: , .

Politisk utmaning Ny regering

4 kommentarer

  • 1. Anonymous  |  2 oktober 2006 kl. 3:33 e m

    Underlig argumentaion. Klart du inte är partipolitiskt obunden. Det räcker att du är medlem i ett politiskt parti så är du bunden, iallafall från min synvinkel som personalchef.

  • 2. Anna Ardin  |  2 oktober 2006 kl. 4:08 e m

    jag kan väl bli anställd som obunden för det!och det var inte menat som en argumentation utan som en vits för att vifta bort att jag är sur över att jag inte kom in. jag skriver inte så lämpligt för bokstavstolkning.dessutom tycker jag att det är märkligt att alla som är medlemmar i partier skall stämplas och inte kunna anställas som obundna tjänstemän eller arbetare, då tror i alla fall jag att det är på väg utför med demokratin, om partimedlemskap blir ett stigma. det finns faktiskt ingen skyldighet att redovisa partimedlemskap lilla anonyma personalchefen där.

  • 3. Anonymous  |  7 december 2006 kl. 11:22 f m

    Skönt att vi slipper dig som folkvald i kommunfullmäktige!!

  • 4. Anna Ardin  |  7 december 2006 kl. 2:30 e m

    Jag är glad att du uppskattar demokratin, att folket fått säga sitt, att vänstersidan backat och högern gått fram. Själv hoppas jag att det blir omvända förhållanden i nästa val, att F! kommer in och en lång rad andra saker, men det viktigaste i en demokrati är ju att någon förlorar. Synd att det var jag, men hellre det än att ingen förlorar, som på många andra platser i världen.


Twitter

Kategorier


