Sämre men inte tvärtom

31 augusti 2006 at 11:53 e m

Hej alliansen!

En massa grejer blir sämre om vi slutar att vara alliansfria i sverige, ekonomin kommer paja igen som de senaste gångerna en sån politik fördes och klyftorna kommer öka. Kanske går det snabbare utför om ni moderater m. fanclub vinner denna gång eftersom ingen verkar bromsa – era 4 partierna tävlar i högerhet.

Hur som helst måste jag säga en liten grej som är sjukt irriterande: det kommer inte bli tvärtom! Jag personligen är kritisk till hur vi hanterar flyktingar i sverige, jag gillar inte att kvinnor ännu är andra klassens medborgare, att vi har ett växande klassamhälle där vissa får sämre och sämre förutsättningar – men mot det hjälper det min själ INTE att sänka skatten!

Det finns ingen mirakelmedicin, det finns ingen genomgod sida. Och ni är framför allt inte den.

När jag säger att det är synd att det ännu finns en sån bostadsbrist för ungdomar så menar jag INTE att vi måste göra tvärtom mot tidigare (att vi ska göra saken ännu värre genom att ge storföretagen mer kvar till sina utländska ägare) utan att vi måste göra mer, ändra dåliga detaljer och slipa systemet som funkar i stort men missar en massa.

Jag blir så jävla förbannad på att ni dumborgare när de använder samhällets kritik för att säga att lösningen är att göra tvärtom. ”De har haft 12 år på sig”, ”de har styrt i 70 år” – ”och INGET har hänt”.

Sluta ljuga, sluta snacka skit! Flytta hem till 1800-talet om ni trivdes så bra med den tidens sjukersättningar (som vi kan kalla tackochadjö). Det händer faktiskt saker precis hela tiden! Märker ni inte det? Homosexuella blir mer och mer fullvärdiga medborgare, kvinnors ställning stärks, utbildningsnivån stiger och ekonomin blir bättre, mandatperiod efter mandatperiod.

Vi vill inte ha tvärtom, vi vill ha det bättre!

Kram,
Anna

Entry filed under: politik. Tags: , .

Sanna siffror Ett intimt möte mellan två revolutionära bröder


Twitter

Kategorier


