Pest, kolera eller "annat"

30 augusti 2006 at 10:22 e m

Hej,
nu är det dags för årets Högskolebarometer…

Jag gjorde testet och efter en stund dök följande fråga upp:

Var tror du att du har störst chans att få jobb?

o arbetsförmedlingen
o bemanningsföretag
o annat

Sjukt få alternativ! Bemanningsföretag suger men arbetsförmedlingen suger ännu mer typ, det är ju problemet. Som att välja på pest, kolera eller ”annat”.

Vart ska jag hitta ett statsvetarjobb jag vill ha? På bemanningsföretaget där facket är bannlyst, det blir arbetsbrist och jag hamnar på bar backe om en kvart eller på armetsförmedlingen där jag får ställa mig i kö i tjugo minuter för att få en kölapp (sant!).

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Ett brev till de snälla, smarta och fantastiska Karavanens bostadsdebatt


Twitter

Kategorier


