En valarbetares önskelista

27 augusti 2006 at 3:27 e m 6 kommentarer

Många sorgliga saker har jag hört i valstugan och bland folk i stilen ”det spelar ingen roll” eller ”jag vill straffa partiet”. Därför gör jag en önskelista inför valet, en önskelista som vänder sig till alla vänstertomtar:

Jag önskar:
• att alla som är sossar eller dylikt tänker efter och inser att det spelar roll om man röstar eller inte

• att ingen besviken sosse försöker straffa partiet genom att rösta höger, det förstör mer för Sverige än vad det gör ont för Göran Persson. Det finns andra sätt, till exempel att rösta på v eller mp – då blir Göran nog också sur.

• att ingen som är vänster röstar blankt

• att ingen tror att centern är lite lagom höger. I centerns Sverige bestämmer Fredrik Reinfelt och han är inte alls lagom, he’s just too much!

• att alla utomparlamentariska vänsterkrafter är solidariska med de parlamentariska partierna och röstar. Låt inte högern vinna, det kanske aldrig går att reparera!

Entry filed under: politik. Tags: , .

Tusen spänn i handen! Ett brev till de snälla, smarta och fantastiska

6 kommentarer

  • 1. kamikaze  |  27 augusti 2006 kl. 11:59 e m

    haha roligt! jag tänkte på vårt samtal (från när vi suckade förbi kommunistpartietvalaffichen) och skrev om det där – du också tydligen, fast före ;)

  • 2. Talker  |  28 augusti 2006 kl. 3:34 e m

    Jag tror att du har rätt i det här fallet. Slutfrasen gillar iallafall jag Upp till.. hur var det nu.. BRA KAMPANJ DÄR.

  • 3. Anna Ardin  |  28 augusti 2006 kl. 4:04 e m

    asså… var har du skrivit? jag har kollat på typ 5 typ dina bloggar.

  • 4. kamikaze  |  28 augusti 2006 kl. 4:29 e m

    jag önskar/ber att utomparlamentariska vänsterfolk ska rösta < HREF="http://thisisnotpublicspace.blogspot.com/2006/08/rsta-snlla-smarta-fantastiska.html" REL="nofollow">här<>

  • 5. Nisse Sandqvist  |  28 augusti 2006 kl. 9:40 e m

    Jag är böjd att hålla med. Alla missnöjessossar ska rösta på v men inte gå ur SAP.

  • 6. Anonymous  |  19 september 2006 kl. 9:46 e m

    Vänstertomtar, ha ha ha.Och till Nisse: DU borde gå med i SAP.


Twitter

Kategorier


