Dokumentärtips ikväll

7 maj 2006 at 10:32 f m 5 kommentarer

Ikväll klockan 21-23 i kunskapskanalen sänds BBC-dokumentären Big Man Small Island om Fidel Castro och hans Kuba.

Experter i studion är professorn i Latinamerikakunskap Mona Rosenberg och statsvetaren Anna Ardin, som skriver sin D-uppsats om en framtida transition på Kuba.

Om ni inte kan ikväll kan ni ändå om ni vill se våra samtal kring Kuba, Castro och dokumentären på SVTs hemsida imorgon. Bland annat pratar vi om vad som kommer hända efter det att Castro snart dör.

Mera Historia: Castros Kuba

Mer om programmet

Entry filed under: ego, Kuba. Tags: .

Vad ska babyn heta Donato di Santo blir kabinettsekreterare!

5 kommentarer

  • 1. fredrik  |  8 maj 2006 kl. 10:08 f m

    Jag såg dig på TV. Du skötte dig bra. Det skulle vara kul att få se uppsatsen när den är klar.

  • 2. Johan  |  9 maj 2006 kl. 12:35 e m

    Jag såg dig, tack vare en kombination av tur, otur och lättja. Det var roligt (ingen fidel-mobbing-TV där inte?), men du verkade lite nervig? Ditt förra framträdande på surfarns gjorde förstås ett djupare intryck, men ”sexist” kan du vara själv.

  • 3. Anna Ardin  |  9 maj 2006 kl. 2:47 e m

    Oj, synd. Jag tror inte att jag var så nervös faktiskt. Dock var det lite konstigt att jag var inbjuden som sosse, fick en massa förfrågor om hur sossarna ändrat Kubapolitik sen 70-talet och sen presenterades jag bara som politolog och försvarade ändå sossarna… Vem har nånsin kallat dig för sexist?För övrigt undrar jag vad det var i mitt framträdande på fd innestället som gjorde intryck, mer än att jag ansträngde mig för att ignorera dig? ;) (I know you love those smajlis)

  • 4. EM  |  12 maj 2006 kl. 11:09 e m

    Hej Anna!konstigt och kul att se dig på Tv, den andra personen på samma dag som jag känner. är i min ålder och är på tv… you go girl!Du skötte dig bra! // Emilie

  • 5. Johan  |  13 maj 2006 kl. 12:51 e m

    Oj då, den delen av framträdandet märkte jag inte ens. Det som gjorde liveupplevelsen mäktigare än den av Kunskapskanalen förinspelade var nog den förvisso marginella, men viktiga gradskillnaden i reciprok interaktivitet, ifall du nu verkligen ville veta :-{D Inte behöver du anstränga dig för min skull, snälla, men för min del tyckte jag att det var kul att träffa dig.


Twitter

  • Kan någon förklara för mig vad skillnaden är mellan att förbjuda sjal & att förbjuda bikini-överdel? 4 days ago

Kategorier


