Mobbingteve

14 april 2006 at 1:11 e m 2 kommentarer

Påsk betyder, liksom jul, att kolla på teve. Att inte ha nån teve är något onormalt, särskilt för tevepejlare som tycker att det är ett taffligt argument för att slippa betala licensen. För oss som inte gillar mobbing är det ganska skönt. På samma sätt som jag blir upprörd av att hitta porr bland kanalerna när jag bläddrar runt så blir jag nämligen upprörd när mobbing trycks upp i fejan.

Första programmet: supernördarna, ett gäng arbetslösa (alternativt datorintresserade) klena killar som ska hugga ved, de två som är sämst får mötas igen för att: hugga ännu mer ved! fast alla vet att de är skitdåliga på det. den som förlorar får bli veckans mobboffer. Kul!

Jag kräver av familjen att genast byta kanal, men som ni ser så fick jag ändå se en lång stund. Kanalen byts och i andra kanalen: ”du är vad du äter”, två ”tjocka” brudar ska bli smala brudar och äta alger för att inte få gaser i magen (vem vill va en alg?). Ok, killarna ska hånas för att de inte är riktiga manliga män och brudarna för att de är för tjocka. Härligt med samhällskritik.

Lyssna på radio istället folks.

Nu ska jag kolla på Grease.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Strategisk utveckling Vad ska babyn heta

2 kommentarer

  • 1. Anonymous  |  14 april 2006 kl. 1:38 e m

    fy fan vad pk att inte gilla mobbing!

  • 2. Anna Ardin  |  20 maj 2006 kl. 11:54 e m

    Eftersom jag stavade som en röv harjag ändrat lite:Idag såg jag tre låtar från the omoralisk schlagerfestival. Det var fan PORR! Det var värre än mobbingteve. Det var flera år sen jag kollade på MTV men till och med dragspelerskan hade nakna ben och lätt juckande rörelser. Shit, vad har jag missat i det att jag inte har teve?!Skrevning, juckning och knäböjning till marken med värsta push-up. Och allt jag sitter och funderar på är: hur gammal är jag egentligen?


Twitter

Kategorier


