Anonyma debattörer har ordet

20 mars 2006 at 11:21 f m 12 kommentarer

Följande inlägg kommer från partikamrater som i verkligheten heter något annat, och kanske har ett annat kön:

At 17 mars, 2006 18:56, Ulrika said…
Anna Ardin, är du så bitter för att du inte får jobb att du börjar hoppa på dina partikamrater? Först var du på Bengt Sandblad och kallade honom saker och nu är du på Claes Nordmark. Lustig ”slump” att du först skriver ett inlägg om Kina-TV och 45 minuter senare en söndag natt kommer en kommentar som jämför Nordmarks blogg med Kina-TV. Kan det bero på att det var du själv som skrev kommentaren, men inte ville skriva den i ditt inlägg? På vilket sätt motar Nordmark bort väljare från partiet? Är det Nordmarks fel att du inte får något jobb?Skaffa dig kompetens istället för att trycka ned andra så kanske du kan få jobb som potatisskalare nånstans.

At 18 mars, 2006 09:17, Linn said…
Allt är som vanligt, det vill säga att om inte Anna Ardin får som hon vill, vilket hon aldrig får, så blir hon bitter. När hon blir bitter spyr hon galla över alla hon kan komma åt, så även denna gång. Jag skulle säga att den enda i det här sammanhanget som skrämmer bort väljare är Anna Ardin.
___

Diskussionen om auktoritetstrogenhet som jag försökt få upp på dagordningen har nu äntligen blivit ett ämne. Helst hade jag sett denna diskussion skötas internt, men endast anonyma debattörer ställer upp. Anonyma personangrepp är en strategi som många inte är beredda att släppa. Se kommentarerna.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Castros egna i Guantánamo Ryan be fair

12 kommentarer

  • 1. Anna Ardin  |  20 mars 2006 kl. 12:22 e m

    Innan jag förklarar mig tydligare om hur det kan skrämma väljare att överdriva eller visa att högre ort har betalat för ens åsikter vill jag kommentera några viktiga saker som ”Linn” och ”Ulrika” tog upp.Få jobb som yttersta politiska målIdéerna om att anställning är anledningen att engagera sig inom socialdemokraterna är stark. Jag tror inte att den stämmer, utan att partiet är fullt av idealister som vill förändra och jag tycker att det är synd att detta skiner igenom i kommentarerna från partikollegor. Att få som jag villInom mitt parti känner jag att de allra flesta värderingar och beslut ligger nära mig, och även i andra sammanhang känner jag att livet går min väg. Om man vill förändra så kan det dock lätt hända att man inte ”får som man vill”. Det är enkelt att få som man vill om man håller med dem som har den största makten. Om jag alltid fick som jag ville skulle ju kampen vara slut. Och det vill vi väl inte Linn?

  • 2. Anna Ardin  |  20 mars 2006 kl. 12:22 e m

    Att vara på BengtÅterigen vill jag be om ursäkt om ordföranden i Barn och ungdomsnämnden uppfattade kritiken mot hans politik som personligt. Jag nämnde honom inte vid namn eller som en person, utan i egenskap av just ordförande, och sympatiserar inte med beslutet att ge högre skolpeng till pojkar framför flickor och tror att beslutet bottnar till viss del i att feministiska hänsynstaganden inte togs.

  • 3. Anna Ardin  |  20 mars 2006 kl. 12:23 e m

    ArbetslöshetJust nu är jag inte arbetssökande eftersom jag studerar heltid, men jag tycker ändå inte att det ska ses som ett stigma eller ett bevis på att en människa är värdelös bara för att hon inte har fast anställning. Det är tråkigt att uppfattningen om slöhet och inkompetens bland arbetslösa är så djupt rotad att det kan användas som ett argument mot dem om de kritiserar.

  • 4. Anna Ardin  |  20 mars 2006 kl. 12:38 e m

    Att mota bort väljareInlägget om Kina-tv kritiserar just det som någon påpekar i kommentaren, att retoriken från anställda partiföreträdare kommer allt närmare satiren. På samma sätt som ”Linn” och ”Ulrika” med några timmars mellanrum två veckor efter inlägget samtidigt kommer på att Anna Ardin är en bitter inkompetent kvinna så finns det en diskussion och en bevakning inom partiet kring problemet med hyllningar så överdrivna att de blir otroliga.Kanske skrämmer jag bort väljare genom att bemöta inlägg som dem från ”Ulrika” och ”Linn” och att det bästa vore att försöka tysta ner dem. Men jag har svårt att tänka mig att ett motstånd mot likriktning inom partiet skulle kunna begränsa vår väljarbas, eller att en önskan om bredd och saklighet skulle kunna ses som farligt.

  • 5. Anna Ardin  |  20 mars 2006 kl. 12:38 e m

    Claes Nordmark Är en av mina vänner i s-klubben, han är en duktig medlemsvärvare som arbetar hårt för partiet. Jag tror inte att han personligen har något med mina eventuella anställningar att göra eller att han personligen minskar antalet väljare. Men den kultur som finns bland vissa företrädare för mitt parti, som Kina-tv lyckas väldigt väl med att illustrera, tror jag motar bort väljare. Att få väljare att tro att Sverige börjar censureras, där inget kritiskt ord slipper igenom till offentligheten eller kritiskt tänkande människa får anställning i något offentligt organ är oerhört skrämmande och kan skrämma även modiga väljare.

  • 6. Angela  |  20 mars 2006 kl. 8:22 e m

    Det är bra att du går ut med det, Anna! Samtidigt är det dock synd att det finns skäl att göra det. Jag vill egentligen tänka om ”mitt” parti sedan länge som öppen, diskussionsglad, högt i tak och solidariskt. Tyvärr har jag även varit med om motsätta erfarenheter med personangrepp istället för politisk diskussion, kraven att vara ”snäll” snarare än konstruktiv kritisk och erfarenheten att stromlinjeförmighet snarare än egna tankar och idéer efterfrågas och belönas.Om ni nu skulle undra: ja, jag är också arbetslös (fast just nu med i ”starta-eget-program”) och dessutom invandrare, så då hittar ni säkert någon ammunition för personangrepp.Anna, fortsätt bara!! Det är bra att du finns och jag hoppas att det finns många fler likasinnade därute och jag kommer vara solidariskt med er (vad det nu är värd!). Kanske det blir bättre efter valet?!?KramAngela

  • 7. Linn  |  20 mars 2006 kl. 9:32 e m

    Anna Ardin tar politruker i kragen och fångar dem i fallet. Anna Ardin är rolig och rakryggad samtidigt. Anna Ardin må va bitter, frågan är hur hon lyckas vara så skarp. Själv hånar jag och flinar i mjugg, medan jag läser bloggen både morgon och kväll. Höhö är den tankekjedja jag klarar av att formulera. Allt är som vanligt.

  • 8. Anna Ardin  |  26 mars 2006 kl. 5:42 e m

    Som jag trodde ville ingen diskutera detta på en nivå högre än bitterhet och anonymitet. Däremot har jag fått flera mejl som tycker att ”linn” och ”ulrika” är dumma och menar att de då rakt inte kan vara socialdemokrater.nä, kommentarerna är säkert ett mycket sofistikerat sätt från borgarna att avsätta sossarna. tjenare.

  • 9. fredrik  |  26 mars 2006 kl. 9:01 e m

    Du har säkert rätt. Puckade sossar finns det tyvärr gott. Jag håller med dig. Att inte våga stå för sina åsikter är fegt.

  • 10. fredrik  |  26 mars 2006 kl. 9:02 e m

    ”gott om.” Ska det givetvis vara.

  • 11. Victor  |  22 maj 2006 kl. 3:56 f m

    Socialdemokratiska partiet består idag av inkompeteta opportunister och karriärister som har implementera en politik som har gjort att Sverige har förlorat den välstånd som de gamla socialdemokraterna har kämpat för.De aktuella opportunister kan inte ta sig äran av vad andra har skapat politiskt.

  • 12. Johan A  |  10 juni 2006 kl. 10:56 f m

    yes you are fucking crazy and yes I like.


Twitter

Kategorier


