Döda inte Saddam!

12 mars 2006 at 9:39 e m 2 kommentarer

Om Saddam döms till döden så ska domen utföras inom 30 dagar säger chefsåklagaren enligt DN. Då fullföljs inte övriga rättegångar mot honom för döda kan inte bli dömda. Det skiter åklagarna i, för det viktigaste är att han dör, med det sjukaste argumentet – ”Saddam Hussein i livet underblåser det ständigt uppflammandet våldet i Irak”. Så hans död skulle lindra det? Att avrätta och hämnas skapar lugn och ro? Jag är helt säker på att dödsstraff som metod brutaliserar samhällen, kan inte få något ogjort, hindrar knappast ytterligare mord och är inte ens det värsta straffet, för hur många han än har dödat, så kan han själv bara dö en gång.

Jag fattar när ett gäng brutala fotsoldater sliter fiender i stycken, jag fattar också hur politik kan spåra ur och få order att leda massor in i krig men det är helt stört att ett gäng utbildade sansade människor sitter framför tevekameror och diskuterar om man ska slita nacken av en människa med ett rep. Rättvisa, sanning och ansvar verkar inte spela någon roll när chansen till våld och död finns. Vill alla döda innerst inne? Saddam vill döda för att nån försöker döda honom, och som straff resonerar hans åklagare likadant, döda, det är lösningen på problemen.

Död, död, död.

Dom kommer döda honom, och det är inte bara lagligt, folk verkar tycka att det är sunt!

CENSUR: bilden som tidigare låg här var för äcklig för att få finnas på min blogg. Jag rekommenderar er som vill kolla på Saddams döde son att kolla på den här vidriga Bush-hyllarsidan: bushsupporter.org/war.htm

Entry filed under: politik. Tags: .

Fler vänner på Kuba ligger risigt till Castros egna i Guantánamo

2 kommentarer

  • 1. iraqie-love  |  8 januari 2009 kl. 10:13 e m

    heej jag vill bara kommentera de du har skrivit. De första är att man kan inte tycka synd om en person som har dödat flera miljoner människor och sen när vi ska döda han då ska alla tycka synd om homom.Okey att dem filmade och pratade om hur dem skulle döda honom men han gorde exakt samma sak på andra människor och han filmade hur han slår dem och hur han behandlar dem och till slut hur han dödar dem . Men ingen la märke till de eller bryde sig, Men jag vil gärna snacka mer med dig så om du kan adda mig på hotmail så kan vi snacka mer ??=) assan_iraq1992@hotmail.com

  • 2. Anna Ardin  |  8 januari 2009 kl. 10:51 e m

    Jag tycker inte synd om Saddam. Jag tycker inte att han ska bli förlåten för alla de vidriga saker han gjort. Folk som han blir stöttade av väst att bli presidenter och kungar och sen vänds blind-ögat när de plågar ett folk som man inte bryr sig om.Det jag säger är inte att man ska vara snäll mot Saddam, det jag säger är att om vi tillämpar principen om öga för öga så blir hela världen blind. Dödsstraff är aldrig legitimt, inte ens för de värsta brottslingarna. Att döda Saddam gör ingenting bra, det gör bara världen till en ännu mer brutal plats att leva på.Att döda Saddam och slippa låta honom leva med skammen, att döda honom innan han ens fått stå till svars för alla de människor han förstört livet för är förkastligt!


Twitter

Kategorier


