Rude bitch

31 januari 2006 at 11:39 f m

Jag tror att Anna Sjödin blev otrevlig när vakten ville visa sin makt. Hon är inte en tyst och söt tjej som är snäll när stora karln säger till.

På samma sätt som män ibland tycker att de har rätt att slå sina besvärliga fruar och flickvänner så tror jag att vaktmannen – trots sina hundra år av utbildning och erfarenhet – ville att Anna skulle förstå hans auktoritet. Hon sa säger taskiga grejer, men att hon sagt att vi inte vill ha ”svartskallar” i vårt land är SÅ konstruerat! Det är bland de mest otroliga jag hört, typ som att Lars Leijonborg skulle skrikit judejävel till nån han blev sur på, helt omöjligt. Mycket kan man säga om SSU, men de är verkligen inte några smygrasister.

Vad jag egentligen ville säga om Anna, nu när jag klarat ut de ni ville läsa, är:

Fan vad bra hon är!

Med tanke på Bodström. Bodström vill så gärna att vi ska vinna valet, det är fint. Men han vet inte riktigt vad som är politik och vad som är populism. Anna vågar säga emot, trots att han är Görans gullegris.

Var på föredrag med den amerikanske statsvetarprofessorn Ron Inglehart för några dagar sedan. Han sa att en av orsakerna till att Sverige var ”the avant garde society” på det socioekonomiska planet, var att vår politik och våra medborgare präglas av så väldig låg grad av ”överlevnadsvärderingar”.

Överlevnadsvärderingar innebär säkerhet framför frihet, män är bättre ledare än kvinnor, främlings och homofientlighet, inkomst är alltid vikigare än miljö etc.. Om vi börjar leva efter dom här värderingarna (igen) så är det mycket troligt att vi förlorar mark inom de områden där vi ligger så bra till. Annas motstånd mot dessa värderingars intrång i det svenska samhället är anledningen till att jag tycker att hon är så bra.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Hammar again Lars Ohly


Twitter

Kategorier


