Hört från en borgerlig balkong

2 oktober 2005 at 4:12 f m 5 kommentarer

I morse, balkong, sagt på tredje våningen, jag fjärde våningen, Södermanland-Nerikes nationsbostäder, klockan tio i fyra:

– Alltså vi svenskar borde SKÄMMAS!
– Varför det??
– För att vi låter en fet jävla ROBIN-HOOD styra landet.

Göran: det är en av de finare komplimangerna jag hört om dig på många månader!

Intressant att sossarna oftast får kritik från höger, men GP får kritik från vänster. Eller ska jag säga förvirrande. Skönt att snerkingarna ger mig lite rätsida. Tack!

Entry filed under: politik. Tags: .

Det är så värt 120 spänn att få veta att jag var ett aktivt ägg (och den långsammaste spermien)! Katrine har lagt ner sin blogg!

5 kommentarer

  • 1. hanna  |  3 oktober 2005 kl. 10:05 e m

    bor du där jag bodde förut, alltså nere vid nationen, eller? för jag bodde också på fjärde våningen! och har alltid kännt mig sjukt vänster på snärkes. läskigt, nästan. lite som på mitt jobb nu, fast utan stress…

  • 2. Anna Ardin  |  5 oktober 2005 kl. 10:42 f m

    En av killarna i vänsterjuristerna bor här, ett par riktigt hårda feminister och Snerikes har väl haft en hel del sossar i styrelsen också?Men som jag brukar säga, människan spår och Leif Lewin rår… Han är väl också sosse förresten?Ja, på Snerikes är sossar av en annan sort. Jag förstår vad du menar!

  • 3. fredrik  |  5 oktober 2005 kl. 11:18 f m

    Jag tror inte att Leif Lewin är sosse (även om en del hävdade det efter hans avhandling om planhushållningsdebatten). Han var dessutom i sin ungdom redaktör för Fria moderata studentförbundets tidskrift Svensk Linje (1963-65).

  • 4. Leo  |  5 oktober 2005 kl. 7:03 e m

    Studenter med noll koll. Godsägaren Göran Persson, Robin Hood!? Nej jag tror inte det. Vem har drivit igenom special-lagar som bla gör att Stefan Persson inte behöver skatta för sina enorma aktieutdelningar, inte är det någon Robin Hood iaf.

  • 5. Anna Ardin  |  6 oktober 2005 kl. 11:08 f m

    Noll koll må vara, men det var ju liksom poängen lille leo, att de flesta gör som du, kritiserar göran från vänster och sossarna från högen, men att de här människorna gjorde annorlunda!Förstår du?Men du gör rätt, du gör som alla andra, så känn dig stolt, du är normal. Har full koll, som alla andra. Fuuull koll!


Twitter

Kategorier


