Det är så värt 120 spänn att få veta att jag var ett aktivt ägg (och den långsammaste spermien)!

27 september 2005 at 10:15 e m 1 kommentar

Tidsskriften Genus skall nu börja kosta 120 spänn. BETALA!

Det är kanske världens bästa tidning. Så många gånger sitter jag med gapande mun och tänker ”det var som fan!”.

Det är som en discovery channel eller guinnes rekordbok för feminismen. Hemligheter som inte syns, eller åtminstone inte samlas ihop staplas i stora härliga högar.

Har du till exempel fattat att beskrivningen att spermierna tävlar i att komma först till ägget bara är en populistisk sexistisk populärvetenskaplig förenkling. Att det i själva verket är kvinnan (ägget) som rör sig och fångar in den allra långsammaste, coola och sötaste lilla hanen (spermien)?

Eller visste du att mödomshinnan inte finns? Om du använde kondom och inte blir smittad av nåt (och du inte blir våldtagen så att nåt går sönder förstås) så kan det inte bevisas att du haft sex. Det finns en massa folk som tjänar pengar på att sy stygn i flickors slidöppningar, flickor som har analsex och på andra sätt skada sig för att inte bli av med något de inte har!

För mig blödde det då rakt inte när jag blev av med oskulden, och det betydde alltså inte att jag pillat på mig själv eller ridit för mycket. Kanske kan vi snart gå så långt som att säga att oskuld inte finns. Det vore ju fantastiskt skönt.

(OBS! Det finns undantag från regeln att analsexskadar kvinnor/flickor).

Entry filed under: jämlikhet. Tags: .

Rasistiska slingor Hört från en borgerlig balkong

1 kommentar

  • 1. Anonymous  |  5 januari 2006 kl. 4:47 e m

    ”OBS! Det finns undantag från regeln att analsex skadar kvinnor/flickor”Regel??Tror du har fel. Det hoppas jag, för min flickvän njuter verkligen när vi älskar analt. Hon är nog inte ensam…?


Twitter

  • Kan någon förklara för mig vad skillnaden är mellan att förbjuda sjal & att förbjuda bikini-överdel? 4 days ago

Kategorier


