Rasistiska slingor

26 september 2005 at 1:59 e m

Jag störde mig en massa på att alla blondiner i Argentina var blekta, färgade, slingade. De naturliga blondinerna ville bli blondare och de nästan helt svarthåriga ville också bli blonda, med en slags grådassig blond ton som följd. Ju mer pengar, desto större chans att personen färgat sig/är blond och ju mer blond desto större chans är det att personen har pengar.

Jag irriterar mig på Argentina. Men det är ju faktiskt precis likadant i Sverige! Kolla själva! Nästan varenda blondin (även killar) har förstärkt eller skapat detta helvita särdrag. Mycket få är nöjda med att vara mörkblonda, askblonda eller cendréfärgade.

Jag menar att det här är ett rasistiskt system!

Och jag själv, som visserligen någon gång färgat mig mörkare, många fler gånger blekt, slingat eller ljusfärgat. Det är så obehagligt att komma på att ens beteende reproducerar rasism. Förlåt! Jag ska färga mig mörkt nästa gång.

Entry filed under: jämlikhet. Tags: .

Ingeborg – en satmarehjälte Det är så värt 120 spänn att få veta att jag var ett aktivt ägg (och den långsammaste spermien)!


Twitter

Kategorier


