I-beria, ett i-landsproblem

6 september 2005 at 4:00 e m 3 kommentarer

Jämt åker jag på Iberia, förut var min gräns300, nu har jag bestämt mig för 800 kronors skillnad innan jag flyger med Iberia igen.

Dagens Iberia:
flaskans kork var lös trots oöppnad,
vilket gjorde att jag fick en kissat-på-mig-känsla,
servett var omöjligt att få förrän efter tredje försöket,
filten var full av långa svarta hår och en märklig svart rand,
kaffet såg ut som te men smakade som smutsigt vatten,
skäll, det är vad man får om man ber snällt, helst ska man beordra dem i en otrevlig ton, då snackar de i sitt fika-kyffe, men åtminstone är de trevliga in your face.

Jag fick vegmat, hela vägen från BsAs till Madrid, men varför måste de straffa mig genom att inte ge mig chokladbit? Och nu har jag inte ens flugit till Stockholm, jag ber om nåd och hoppas att det är Finnair som opererar flighten sista biten hem, precis som på hitvägen.

Det här med att spanjorer skulle vara trevliga, ett varmt vänligt släkte är en myt, precis som att svenskar är tråkiga. Svenskar (och finnländare) har grymt mycket mer roliga och smarta skämt än barbarerna på Iberia iallafall.

Och det var dagens lätt generaliserande moralkaka. Som den politiker jag är måste jag påpeka att det här inte skall klassas som rasism.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Springschasar, portvakter, pigor och hembiträden Gratis är dyrt

3 kommentarer

  • 1. fredrik  |  6 september 2005 kl. 6:02 e m

    Så rasism är OK om man slänger in en brasklapp? ;-)

  • 2. Anonymous  |  9 september 2005 kl. 11:46 f m

    Kul att se att du bloggar, men fan vad gnällig du e. SesTony Johansson, som bloggar påhttp://www.s-info.se/tony

  • 3. Anna Ardin  |  11 september 2005 kl. 9:18 e m

    Det var inte Finnair som opererade flighten, och jag fick betala kaffet i både euro och dollar (1 dollar och 70 eurocent), åt kexen och sylten och bredde med kniven jag smugglade med mig från tidigare planet (och genom röntgenbandet!) till kaffet. Så det var helt ok.Tack för att du påpekar att jag inte tillräckligt lyfter up det goda i tillvaron Tony. Nu ska jag ta och skriva om det.


Twitter

Kategorier


