Längd är makt

18 juli 2005 at 5:02 e m 5 kommentarer

Jag gick på teater med ambassadörerna från Spanien, Sverige, Colombia och lite samt Mr Pagkratis (också en snubbe med mycket makt, EU-kommissionens ambassadör). Och det var förfärligt. Jag, med mina stolta 165 cm brukar känna mig som en ganska lång (typ fotomodell) person. Men just den här dagen kände jag mig som en myra!

De var alla över 180 cm, Pagkratis är säkert 2.10 och Madeleine Ströje (vår ambassadör) är åtminstone 1.83. Så tänkte jag, nej, jag får ingen makt. Om jag inte är ond, Stalin var 1.60, Napoleon var 1.56 och Göbbels 1.50.

Man måste vara lång eller galen.

Och så undrar jag varför Filippinerna så gärna vill kicka ut Mrs Arroyo från presidentskapet, för att hon är tant, eller för att hon är så himla kortast av alla i landets maktsfär. Kanske är det för att hon är kort och ändå inte galen. Paggan är säkert inkvoterad.

Entry filed under: Okategoriserade. Tags: .

Folkpartiets miltära lösningar CNN almost got me!

5 kommentarer

  • 1. fredrik  |  18 juli 2005 kl. 10:17 e m

    <>Man måste vara lång eller galen.<>Det är inga problem för dig. Din dag vid köttgrytornaverkar isåfall vara ödesbestämd.

  • 2. Anna Ardin  |  19 juli 2005 kl. 3:22 f m

    men fredrik, jag sa ju att jag bara är 1.65!

  • 3. Ida  |  23 juli 2005 kl. 6:15 e m

    Haromveckan, en morgon pa mitt italienska snobbuniversitet, mottes jag av polisuppbad… Berlusconi var pa ingang (pga nagon slags konferens)… ca 2 timmar senare anlande han o hela begravningskortegen. ”Skitkort”, var min spontana reaktion nar jag sag honom, o en fotografkille bredvid mig upplyste glatt om att han dessutom bar hogklackat. What a playboy!

  • 4. Anna Ardin  |  23 juli 2005 kl. 10:25 e m

    Jag har ju sagt det Ida! Bush, Blair och Berlusconi. The crazy b-boys!Är Blai lång förresten?

  • 5. Ida  |  28 juli 2005 kl. 11:50 f m

    Tror faktiskt att Blair e lang, men det var inte Bussolini. Vet du vad Mittho:gskolan blir pa p- o b-spraket? Pittbo:gskolan. Synd att den inte finns langre…


Twitter

Kategorier


